blue butterfly Pictures, Images and Photos

Bunga-bunga cinta~ 8:49 AM

friendship Pictures, Images and Photos



Beiringan ke Syurga

Duhai teman, persahabatan bukan serapuh satu ikatan, yang mudah dirungkai oleh gunting hasutan, ia adalah satu tautan hati bahkan turut menyubur iman, saat engkau melihat wajahnya, jiwamu mengesan tenang yang luar biasa, bukan satu benci yang menyelinap halus memujukmu mencipta satu cemburu atas tiap kejayaan yang Allah anugerahkan padanya, dan engkau merasakan kenapa tidak kepadamu anugerah itu diberikan.

Persahabatan bukan semudah sebutannya, kita berkenalan, mula berjalan seiringan, mencipta kenangan, dan seterusnya berlanjutan tanpa engkau merasakan tahap ketaqwaanmu bertambah bila bersamanya, persahabatan yang sebenarnya adalah persahabatan yang dicipta untuk engkau dan dia berjalan seiringan ke Syurga, dengan satu harapan, dengan satu impian, mencari redha Tuhan. Hingga engkau seakan ingin berkata.

“Andai sekiranya kusujud seumur hidupku, tidak dapat menyatakan lagi, betapa aku bersyukur pada Allah dikurniakan sahabat sepertimu”

Penulisan ini bukan satu tampilan kesempurnaan, tetapi satu harapan, mungkin juga satu impian, yang ditulis untuk melihat agar semua persahabatan dibina dengan nama Tuhan yang menciptakan. Lantas senyuman tercipta membibitkan tautan yang luhur dari hati tanpa wujud virus-virus yang mencacatkan ukhwah itu sendiri, tanpa ikutan hasutan Syaitan yang sentiasa bercita-cita memutuskan silaturrahim seluruh anak cucu Adam a’laihissalam.

Ayuh teman, tautkan hati, eratkan lengan, susun langkah, jalan berpegangan tangan, atas nama iman, dengan satu perjuangan, menegakkan agama kecintaan, moga kita beriringan ke Syurga idaman.

Kembaraku melata daerah
Destinasi mencari sebuah arah
Harapan bertemu teman sefikrah
Ikatan suci membuah mahabbah
Lantas pertemuan mengukir sejarah
Hidup bersahabat penuh barakah
Menjadi teman menuju ke jannah
Temanku, sahabatku, kecintaanku,
Pimpin diriku mencari arah tuju
Taut jiwaku mencari cinta ‘yang Satu’

Nessa Syahirah
3 mei 2009
11.19 a.m.

0 comments:

Post a Comment