blue butterfly Pictures, Images and Photos

Duhai Pendampingku~ 10:51 AM




Salam seharum kasturi buat sekalian temanku, moga harumannya menebar hingga menerjah disegenap jalanan syurga, sekian lama tak mencoret sesuatu di blog ini, hari ini jiwa betul- betul merindukannya.

Duhai pendampingku.

Andai saja bisa aku luahkan betapa aku mencintaimu sahabatku, maka akan kuluahkan setiap kerat- kerat hati biar bersatu menguntum senyum paling indah dari wajahmu, namun hati terlalu takut mengungkapnya bimbang satu hari nanti aku akan dilukakan dan ucapan itu terasa begitu menyakitkan. dan rindu itu biar kusimpan dalam sudut hati paling dalam, sentiasa berdoa kita disatukan disyurga bergembira atas dipan- dian indah, dikelilingi sungai- sungai yang mengalir, menikmati nikmat syurga bersama- sama, anugerah Allah yang didunia kita mabuk dalam cinta dan rindu pada-NYA,itulah impianku.

Pendampingku, kecintaanku,

Jalanan perjuangan begitu memeritkan, dalam setiap langkahku, aku sentiasa diperkuatkan olehmu, biarpun bicara semangat itu terkadang melukakan, aku rela kerana engkaulah pendampingku, yang sentiasa melihat segenap perilaku temanmu ini, biarpun siapa dirimu, aku menerimanya seperti engkau menerima diriku menjadi sahabatmu.

pendampingku,

Andai Allah menerima kita sebagai pejuang agamanya, apalah lagi yang kita harapkan selain anugerah terindah itu, meski berbagai ujian berliku yang akan kita tempuhi dalam langkah perjuangan ini, jangan korbankan cinta atas dasar ukhwah kerana Allah ini kerana itulah kekuatan perjuangan kita, kekuatan diri kita dalam mengapai keredhaan-NYA.

Duhai pendampingku.

Andai suatu saat, aku yang dipanggil Allah terlebih dahulu, engkau doakan aku mati sebagai syuhada' dijalan-NYA, kerana itulah impian kita, dan yakinlah janji Allah itu pasti buat mereka yang ikhlas dalam perjuangan kerana-NYA, dan doakan akulah insan yang dipilih Allah itu, semoga kita bersama hingga kesyurga.










1 comments:

aisyah humaira' said...

oh tuham...seandainya telah kau catatkan...dia milikuuuu...tercipta utkku driku...satukanlah...hatinya dengan hatiku...berikanlh kebahgiaan yg berpanjgann...fiddunnia wa akhirattt...ukhwah fillah abadan abada...

Post a Comment